Chciała sprzedać dziecięce ubranie - straciła 2 tysiące złotych
Blisko 2 tysiące złotych straciła 34-latka, która chciała sprzedać ubranko dziecięce na popularnym portalu ogłoszeniowym. Skontaktowała się z nią osoba rzekomo zainteresowana zakupem wystawionego towaru. Następnie kobieta otrzymał link, poprzez który weszła na fałszywą stronę banku podając tam swoje dane dotyczące bankowości internetowej. Tym samym dała oszustom dostęp do swojego konta. Apelujemy o rozwagę i ostrożność, zarówno podczas zakupów jak i sprzedaży w internecie.
Wczoraj (22.05) do krapkowickich policjantów zgłosiła się 34-latka, która została oszukana podczas sprzedaży w internecie. Jak oświadczyła kobieta, kilka dni temu wystawiła na popularnym portalu ogłoszeniowym ofertę sprzedaży ubranka dziecięcego. Skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem wystawionego przedmiotu. W trakcie transakcji mieszkanka Krapkowic, otrzymała w wiadomości mailowej linka, poprzez który miała sprawdzić czy środki pieniężne za sprzedawany przedmiot dotarły już na jej konto.
Kobieta „kliknęła” w otrzymany link, który przekierował ją na stronę przypominającą jej bankowość internetową. Tam podała najważniejsze dane do logowania. Po chwili 34-latka zauważyła, że z jej konta zaczęły znikać pieniądze. Wtedy zdała sobie sprawę z tego, że padła ofiarą oszustwa internetowego. Łącznie straciła blisko 2000 zł.
Przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania transakcji internetowych:
- zachowajmy czujność zarówno podczas robienia internetowych zakupów, jak i oferując przedmioty na sprzedaż
- nie klikajmy w linki, w szczególności przesłane nam przez nieznane osoby
- kilkukrotnie upewnijmy się, że jesteśmy na prawdziwej, a nie sfałszowanej stronie internetowej bankowości
- logujmy się do rachunków bankowych poprzez zaufane aplikacje lub wpisanie nazwy strony internetowej, nigdy poprzez kliknięcie w otrzymany link, który ma przekierować nas na stronę banku
- nigdy nie udostępniajmy danych, zwłaszcza informacji dotyczących płatności kartą bankomatową oraz logowania na rachunek bankowy, nie podawajmy haseł, pinów, ani kodów dostępu
- jeśli nie jesteśmy czegoś pewni lub coś budzi nasze wątpliwości zrezygnujmy z wykonania transakcji
Co zrobić kiedy zostaniesz oszukany?
- Koniecznie skontaktuj się ze swoim Bankiem przez infolinię.
- Możesz od ręki zastrzec swoją kartę w bankowości lub aplikacji swojego banku. Karta w ten sposób przestanie działać również w Google Pay i Apple Pay.
- Poinformuj Policję.
Pamiętajmy również o regularnych rozmowach z naszymi bliskimi, zwłaszcza osobami starszymi. Regularnie przypominajmy im o tym jakie metody wykorzystują oszuści, działający metodą „na wnuczka” czy „na policjanta”. Przestrzegajmy ich przez rozmowami z obcymi osobami, zwłaszcza kiedy informują o konieczności przekazania sporej kwoty pieniędzy. Nie pozwólmy, by nasi bliscy stracili dorobek swojego życia.